ספרד,אורנה נועם 23-26/05/2015

אחרי שלושה טיולי טורינג שעשינו, אורנה ואני,

בשנת 2012 איטליה, נועם רוכב לבד ואורנה והילדים ברכב, אזור האגמים ונגיעה קטנה באזור האלפים. עליה מקסימלית לגובה 1350 מטר.

בשנת 2013 צרפת אנחנו רוכבים מבורדו לים תיכון דרך Canal de Garonne ו canal du midi,

ובשנת 2014 צרפת אנחנו רוכבים מבורדו דרומה לאורך הים עד הגבול עם ספרד, המשך לאורך הפירנאים ממערב למזרח עד ים תיכון ועליה צפונה למרסיי, זה הטיול הראשון שבו עלינו עליות מספר פעמים שהנקודה הגבוהה ביותר הייתה 1340 מטר ב Gavarnie.

בשלושת הטיולים האלה לא היה לנו תיעוד של צילום או הקלטה של קבצי מסלול מסודרים.הטיול בספרד זה הטיול הראשון שבו צילמנו רציני ושמרנו קבצי מסלול, הניסיון שאנו מקבלים מצטבר ואיתו תיעוד הטיול.

הגענו היום לברצלונה ספרד, הרכבנו את האופניים בשדה תעופה ומתחילים לרכב משדה תעופה ברצלונה לכיוון דרום ל GAVA שליד חוף הים , המסלול לאורך הים מאופיין בעליות וירידות ל"אמבטיות" עם חול ים שבהן נמצאות הערים התיירותיות וחופי הרחצה, מהצד המערבי של מסלול הרכיבה רכסי הרים

Day 1 - 25/05/205 Gava to Gites

מהשדה תעופה רכבנו לפרבר בדרום ברצלונה לחבר של נועם מהצבא הסדיר, לאחר יום התארגנות התחלנו לרכב לכיוון דרום לאורך חוף הים. נפרדנו מהחבר ומילדיו ויצאנו לדרכנו.

היום השני לרכיבה מ GAVA ל GITES, יוצאים מאוחר קצת , סה"כ 23 ק"מ עם עליה מצטברת של 316 מטר . אנו מסיימים את העליה ויורדים לעיר GITES שידועה כמקום שגרים שם הרבה מאד זוגות מהקהילה הגאה. אנו יורדים לחוף הים ומתארגנים ללינה.

קובץ מסלול gpx להורדה

Day 2 - 26/05/2015 - gites to pineda

הכביש לאורך הים עולה ויורד הרבה מאד פעמים אבל כל חוף שאתה מגיע אליו מפתיע, שמח ונקי מאד. האנשים שאנו פוגשים מקבלי פנים ונעימים, ממש כייף.

70.68 ק"מ, עליה מצטברת 644 מטר

קובץ מסלול gpx להורדה

Day 3 -27/05/2015-la pineda to cambris

העיר הבאה הגדולה שנגיע אליה היא ולנסיה, עשינו 100 ק"מ, נישאר לנו עוד 200 ק"מ לולנסיה. היות ואין לנו חשמל ואנחנו לא רוצים להיכנס לקמפינג אלא לישון על חוף הים נועם הביא  פנל סולרי שנתן עבודה די טובה בסך הכל כל עוד ויש שמש, מומלץ מאד להביא פנל עם הספק גבוה שניתן לחבר בסבל על הציוד ולטעון בשעת רכיבה.

סה"כ 16.19 ק"מ , עלייה מצטברת 231 מטר

קובץ מסלול gpx להורדה

Day 4- 28/05/2015-Camblis to Lampolla

רכיבה של 50 ק"מ צמוד לים , כור גרעיני לייצור חשמל נמצא על הים, קצת מקלקל, לא נורא, עוברים אותו וממשיכים להנות מהדרך. מזג אויר מושלם לאופניים.

סה"כ 50 ק"מ , עליה מצטברת 576 מטר

קובץ מסלול gpx להורדה

Day 5 - 29/05/2015-Ebro reserve

היום רכבנו בשמורת טבע שנקראת EBRO RESERVE, הרבה בריכות נמוכות לגידול אורז בתוך הדלתא שיוצר נחל EVRO, ליד בים שטוח ונמוך רואים הרבה חקלאות ים, אנו פוגשים רוכבים מקומיים שלא מוצאים את דרכם והתלבלו, אני מנסה להסביר להם על המפה שלהם כיצד להמשיך מכאן, הרכיבה הייתה מישורית וקלה וברובה על דרכי שטח לא סלולים, אין ספק שזה אחד הימים היפים בטיול עד כה.

סה"כ 38.ק"מ , טיפוס מצטבר 289 מטר

קובץ מסלול gpx להורדה

Day 6 - 30/05/2015- sant carles de la rapita to park

קצת דרומה  מנחל EVRO יצאנו מחבל ארץ קטלוניה ונכנסנו לחבל ארץ שנקרא ולנסיאנה, המעבר הוא מאד ברור, יוצאים מחבל ארץ עשיר ונכנסים לחבל ארץ שניראה עני עם בתים עזובים , בתים שמוצעים למכירה בגרושים, אנו עוברים ליד משהו שניראה עיר קטנה או כפר גדול, הכל עזוב שם, המון שלטים למכירה של בתים. ההבנה ששני המחוזות האלה בספרד שכל כך שונים זה מזה באופן קיצוני ובולט לעיין מעוררת מחשבות על מדינה באירופה שהגיעה למצב כזה, ספרד, חבל, נאחל להם שיתאוששו.

Day 7 - 31/05/2015-Parking to Torre la sal

הכביש לא הולך קרוב לים ולכן החלטנו היום לרכב בשטח על שביל גיפים, השביל לפעמים מתרחק מהים ולפעמים קרוב לים, השביל עובר בין חורש נמוך, מאד דומה למספר מקומות בארץ. הרכיבה לא קשה במיוחד, עוברים לידנו קבוצת רוכבים ספרדים, הם מדברים בלי סוף גם ברכיבה, אין דקה בספרד שאתה ליד אנשים ואתה לא חושב על לול תרנגולות. מגיעים לחוף ים מדהים, מחפשים היכן למקם את האוהל, מוצאים משטח חניה ומקימים בו את האוהל, גשם מתחיל.

Day 8 - 01/06/2015 - torre la sal - almassora plazza

ברכיבה אנו מגיעים למנהרת רכבת שהפכו אותה למנהרה לרוכבי אופניים, מדהים, אנו ממשיכים לרכב והדרך מכריחה אותנו לרכב לעיר castello de la plana על מנת לעקוף מתקן ענק שנמצא על הים, בעיר אנו מגיעים לגן מדהים עם פסלים מיוחדים, יושבים לאכול בגן וממשיכים לרכב לכיוון הים לקמפינג.

Day 9 - 02/06/2015 - almassors plaja to playa

שסק חופשי על הכביש, בדיוק בזמן, טעים ומרענן, אורנה לא הפסיקה לאכול. ים, מזג אויר נפלא ושסק מצויין חופשי, לא צריך יותר מזה.

Day 10 - 03/06/2015 - playa to greenvert camping

אנו מגיעים באמצע הים לעיר ולנסיה, העיר שוקקת חיים ודי הפוכה באופיה למראה הדל והעני שאנו פוגשים בדרך, ככלל, עיר זה לא משהו שאנו מתעכבים בה יותר מדי, אנו די מהר עוזבים את העיר וממשיכים לרכב על הים דרומה. הרכיבה היום הייתה מישורית מאד, בלי עליות.

Day 11 - 04/06/2015 - valencia

אנו מחליטים לחזור ולבקר בוולנסיה בעיקר בגלל המרכז המפלצתי של עיר האומנויות והמדעים, מרכז שניתן למצוא בו מספר מוזאון מדעים אקטיבי, אקווריום גדול, גנים ןעוד מספר דברים תיירותים. משם חזרנו לאופניים.

Day 12 - 05/06/2015 - saler to gandia

רכיבה מישורית לאורך שמורת הטבע albufera, שמורת טבע מלאה בסוגי ציפורים , קצת אחרי היציאה מולנסיה אני מקבל פנצר ראשון בטיול, "מוחמד" מוציא את ארגז הכלים המפואר שלו ומתקן ציק צק את הפנצר. ממשיכים לרכב דרומה לאורך הים, ממשיך להיות מדהים וחופש מוחלט. מתחילים להגיע לכתמים הלבנים שרואים google earth, ניראה לפעמים כמו שלג, מסתבר שזה מתחמי חממות צפופות מאד.

Day 13 - 06/06/2015 - gandia to xabia

אחד המרכיבים החשובים בטיולי אופניים זה שפוגשים רוכבי אופניים אחרים שעושים גם טיולים כמוך. במידה ואתה מספיק פתוח לדבר איתם ולשתף חוויות זה הופך את הסיפור לתענוג אמיתי. אנו פוגשים את marco ו loana, זוג טוררים איטלקים שרוכבים במקביל אלינו, התוכנית שלהם להמשיך עד דרום ספרד לגריבלטר ומשם לשוט למרוקו, לרכב במרוקו, הרבה קינאה בתוכנית שלהם.

אני רוכב עם אופני שטח עם שיכוך מלא, זה מה שיש לי, זו הפעם הראשונה שאני מסתכל על אופניים שבנויות לטורינג ומתחיל להבין שמעבר לפידול יש גם דברים אחרים.

היות ואני כותב את הפוסט הזה באיחור של 9 שנים אני יכול לציין שזו הנקודה שבה החלטתי ללמוד יותר לעומק את נושא הטורינג והיום אני נמצא במקום אחר לגמרי.

Day 14 - 07/06/2015 - xabia to cap blanch

בסוף יום הרכיבה לאורך חופי ים מדהימים, אווירה של חופש, הגענו לקמפינג שנקרא cap blanch , בעל הקמפינג כל כך התרשם מזה שאנחנו ישראלים, הראשונים שנכנסו לקמפינג ועוד רוכבי אופניים, קיבל אותנו בהתלהבות.

אנחנו עדיין רוכבים עם מרקו ולואנה , הניסיון שלהם בטורינג מלמד אותנו מספר דברים שבטח ניקח להמשך.

מתארגנים בבוקר , אוכלים, מקפלים ציוד וניגשים לשלם את החשבון עבור הקמפינג, בעל הבית לא מסכים לקבל את התשלום, הוא מסביר לנו שהיות ואנחנו הישראלים הראשונים אצלו הוא לא מוכן לקבל תשלום, אנחנו מופתעים אבל שמחים. וזה מה שהוא כתב

La pareja Orna & Noam Sarfati están visitando España y Portugal en bicicleta. Vienen nada menos que de Israel, y su periplo ha empezado en Barcelona. Van a recorrer la costa hasta Málaga, para llegar a Lisboa, y de allí tomaran el Camino de Santiago. Esta noche estarán con nosotros. Como siempre, y para recompensar está actitud tan ecologíasta y respetuosa con el medio ambiente, los clientes que llegan al camping en bicicleta tienen la primera noche gratuita.
¡Feliz travesía, amigos!

The couple Orna & Noam Sarfati are visiting Spain and Portugal by bicycle. They're coming from Israel and his periplus has begun in Barcelona. They're going to cross the coast up to Malaga and then to Malaga, where they'll take the "Way of Santiago". They night they stay with us and, like always, to award this ecologic and respectful with the environment attitud they aren't paying this first night. Happy trip, friends!!
Day 16 - 09/06/2015 - el campello

ישנם ימים שאתה פשוט רוצה לפשוט את הכל מעליך, לנקות את הראש, לא לחשוב על כלום, להיות אתה ורק אתה ואיך שאתה, זה מה שקרה ביום הזה, 09/06/2015, זה קרה דווקא שם ואין שום סיבה מיוחדת, אולי בגלל הנוף המדהים והים.

החלטנו על יום הפסקה ברכיבה, יום מנוחה.

Day 17 - 10/06/2015 - el campello to la marina
Day 18 - 11/06/2015 - la marina to san javier camping
Day 19 - 12/06/2015 - san javier to camping los madriles

אחד הימים הקשים שהיו לנו בטורינג הזה אבל אחד היפים, רכיבה על שלוחות הרים לא גבוהים במיוחד, אבל עליה מצטברת של 1085 מטר עם כל הציוד עושה את שלה. הציר מתרחק מחוף הים ולא פעם ישנה תצפית מרהיבה לכיוון החוף. מגיעים לקמפינג אחרי רכיבה לא פשוטה, לאורנה נישאר כוח ברגליים אז היא הלכה להתאמן על טריינר שהיה בקמפינג.

אם יש יום שאני אזכור אותו כל חיי זה היום הזה, מהיום הזה לקחתי הרבה תובנות שקשורות לטיולי טורינג, לאחר מספר ימי רכיבה עם מרקו ולואנה אנו נפרדים בתחילת היום, הם ממשיכים דרך הכביש,  החלטנו שאנחנו , אורנה ואני נמשיך דרך שביל ג'יפים.

לפני הטיול, בבית, תיכננתי  את הטיול, עברתי על צילומי לווין של גוגל , ראיתי את הדרך הלבנה של הגיפים בצורה ברורה, במקום מסויים ראיתי שהדרך הטובה נגמרת ויש המשך על דרך לא ברורה. חיפשתי אם מישהו רכב שם ופירסם את הדרך, מצאתי באחד האתרים מישהו שסימן את הדרך לרכיבה, הייתי שמח.

חזרה לשטח, אנו רוכבים על דרך הגיפים, דרך יפה מאד, מגיעים למקטע האחרון של דרך הגיפים הטובה, שתי עליות מטורפות, לא ניתן לרכב, מושכים את האופניים בידיים. אנשים עוברים על פנינו ושואלים להיכן אנו רוכבים, אנו מבסוטים שיש מטיילים שבאים מהכיוון שאנו רוכבים אליו, מגיעים לסוף הדרך הטובה ושמחים לראות שאכן ישנה דרך ישנה לא מטופלת , אבל קיימת. ממשיכים על הדרך כמה מאות מטרים,שיטפון שטף חלק מהדרך, על מנת להמשיך אנו צריכים לרדת בדרדרת מטורפת 30 מטר גובה כמעט אנכי או לחזור חזרה לכביש. אנו רואים את המשך הדרך אחרי המכשול ומחליטים להמשיך. את האופניים אנו מורידים שאחד תופס את האופניים מאחור ואחד מקדימה, את העליה אנו פורקים תיקים ומעלים בסבבים את הציוד והאופניים, אנו שמחים שעברנו את המיכשול הזה.

ממשיכים על הדרך, רואים סימן של אופנוע שנסע שם, לא ברור לנו איך עבר את הדרך במקום שהדרך נשטפה, רואים מרחוק את הבית על חוף הים שממנו יש דרך טובה, שמחים. ממשיכים על הדרך, לאט לאט הדרך נעלמת לנו כאילו נמחקה כליל. חזרה לא בא בחשבון אחרי מה שעברנו, קדימה אין דרך יש רק סימני אופנוע שנסע שם בצורה מטורפת. אנחנו נמצאים בסיטואציה לא נעימה. מי שמכיר אותי טוב יודע שאין לי מה שעוצר אותי, מחליט להמשיך הלאה עם כל הקושי של ההחלטה, אורנה במצב של ייאוש. אנו ממשיכים במדרונות עם דרדרות חזקות, האפשרות היחידה ששנינו או נדחוף את האופניים בעליה , נבלום אותם שנינו בירידה. אורנה נמצאת במצב של אפיסת כוחות. אנו נעים באיטיות ובזהירות עם הרבה מנוחות, לאחר מספר שעות אנו מגיעים לבית שראינו מרחוק.

נחים קצת ליד הבית ומתחילים לרכב, יש לנו מעט מים, לא מספיק להמשך רכיבה ואין לנו היכן למלא מים, ממשיכים לרכב, הדרך בעליה יחסית מתונה אבל אחרי מה שעברנו ובלי מים מכניס אותנו למצוקה. מצליחם להגיע לכפר קטן, שם אנו דופקים על דלת של אחד הבתים ומבקשים מים, בעל הבית מביא לנו מים והבעיה נפתרת, אורנה עדיין בתשישות ובקושי רוכבת. מגיעים לירידה ארוכה שלוקחת אותנו לתחנת דלק עם חנות . אני שואל את אורנה אם היא רוצה שאקנה לה שתיה וארטיק, התגובה שלה היתה "תעזוב אותי עכשיו, אל תדבר איתי עכשיו , תן לי להירגע, זה היה יותר מדי בשבילי" והלכה לשבת בצד. לאחר מספר דקות היא נירגעה והתאוששה, נחנו עוד מספר דקות , יצאנו מהמצב והמשכנו לרכב עד שמצאנו מקום לינה ליד הים.

Day 21 - 14/06/2015 - los geraneos to palomares
Day 22 - 15/06/2015 - palmoleras to vera
Bus from vera to almeria
Almeria to camping grottera

לאחר ששלשום היה לנו יום קשה מאד, החלטנו שלא ניקח סיכון ונחזור על אותו סיפור היום, רכבנו לעיר vera ומשם לקחנו אוטובוס לעיר almeria , משם המשכנו לרכב לחוף ללינה בקמפינג.

Day 23 - 16/06/2015 - camping garrofa to camping mar azul

שתיכננתי את המסלול בבית ראיתי כתמים לבנים על המפה, ניראה כמו שלג, ביום הזה הגענו לכתם לבן גדול, אלפי דונמים של חממות צמודות אחת לשניה. בעברי גרתי בנאות הכיכר, לכל חקלאי היה סככות מיון ומישלוח משלו, פה ישנם מרכזים שכל מרכז נותן שירות לאלפי חממות. החממות ניראות די פרימיטיביות ליד החממות בארץ, עובדים שניראים עובדים זרים ממרוקו עובדים בחממות.

בין החממות לים אנחנו רוכבים עלדרכי ג'יפים  בתוך שמורת טבע punta entinas sabinar, בשמורה הרבה חול ים עם צמחיה נמוכה.

שמחנו לפגוש שוב את הזוג , מרקו ולואנה, כפי שאפשר לראות בגרף גבהים בתחתית התמונה של המפה הדרך מאד גלית ועולה לגבהים של 150 מטר ויורדת ועולה שוב.

הכתמים הלבנים של החממות מלוות אותנו לאורך כל הדרך, כמות החממות היא בלתי נתפסת, לא סתם ספרד היא מעצמה חקלאית שמתחרה עם ישראל. אין לי ספק שמספר החממות פה עולה בהרבה על מספר החממות בישראל, אבל אין לי ספק שהאיכות ירודה, החממות פשוטות ומערכות תומכות פשוטות מאד. אפשר לראות שהם בנו חממות בכל מקום כולל על מדרונות הרים.

Day 25 - 18/06/2015 - camping playa de poniente to el penoncillo

הגענו למלגה malaga, סוף הרכיבה, מפה מתוכנן לשכור רכב ולחזור במשך כמה ימים לברצלונה. הרכיבה מברצלונה למלגה לאורך הים היא רכיבה לא פשוטה, מאופיינת מאד בעליות וירידות , תמיד אחרי ירידה אתה יודע שתגיע לעיר או כפר עם חופי ים לבנים ומיד אחר כך תבוא עליה ושוב ירידה, רכיבה מאד מאד גלית.

האווירה לאורך כל הטיול הייתה מצויינת, האנשים נחמדים ונעימים, מדברים הרבה אחד עם השני, לא הצלחנו להבין איך אנשים יכולים לדבר כל כך הרבה.

גם בקייץ המים בים קרים ולא תמיד נעים להיכנס אליהם בגלל הקור, אבל החופים מדהימים.

במהלך הטיול פגשנו זוג איטלקים מקסים מבוגרים מאיתנו, התחברנו אליהם בצורה מדהימה, הם נסעו עם ציוד ואופניים מותאמים לטיול כזה, אין ספק שיש מה ללמוד מהם, אבל, בסופו של דבר אתה מבין שהציוד והאופניים פחות חשובים ומה שחשוב זה אתה.

ביום ה20 של הטיול ב 13/06/2015 עברנו חוויה קשה מאד שאני לא אשכח, הגענו למצב של מצוקה קשה מאד של מים ועומס פיזי שלא ציפינו לו, לאורנה הגיעה למצב מאד מסוכן שהיה יכול להיגמר לא טוב, זה יום שאני אלמד ממנו הרבה להמשך.