דרך פאמיר – 03/09/2024 – pamir road

קיץ 2022 אני יוצא לטיול טורינג מבישקק, קירגיזסטן לכיוון דושנבה עיר הבירה של טג'יקיסטן, טיול קשה של 1100 קמ עם 14629 מטר טיפוס, 4 אוכפים סביב 3000 מטר.

התוכנית הייתה להמשיך על pamir road  מדושנבה dushande ל osh בקירגיזסטן, המסלול שאני יוצא אליו עכשיו. שהגעתי לדושנבה לא הייתי בטוח שיש לי מספיק זמן לרכב את pamir road ולכן ויתרתי עליו, אבל, התחייבתי לעצמי שאעשה אותו מתי שהוא.

לפני מספר ימים קניתי כרטיס לכיוון אחד ב 3 לספטמבר, זה משאיר לי 40 ימי רכיבה ב pamir road, מסלול שנחשב למסלול הגבוהה בעולם, הנקודה הגבוהה 4600 מטר אבל המסלול רץ לאורך מאות קמ על גבהים שסביב 3000 מטר, אורך המסלול 1261 ק"מ עם טיפוס מצבר של 19944 מטר. 

לפני מספר ימים קניתי כרטיסי לכיוון אחד, טיסה ל dushanbe העיר שממנה אני מתחיל את הרכיבה, אני יוצא לבדי, מקווה לפגוש עוד רוכבים על הדרך.  אני מרגיש שאני לא בכושר פיזי מספיק טוב ולא בטוח שיהיה לי זמן לשפר את זה בגלל הרבה עבודה, הכושר המנטלי שלי תמיד נמצא בנקודה טובה ולכן יהיו לי 500 ק"מ לערך לשפר את הכושר הפיזי לפני שאני נכנס לקטע היותר קשה שבשיאו אני מגיע ל 4600 מטר גובה. 

כ 200 קמ לפני הסוף אני מגיע לגבול בין טז'יקיסטן לבין קירגיזסטן , נקודת גבול קצת רגישה בגלל מאבקים בין המדינות שלפעמים הגבול נסגר, מקווה  שאגיע לשם הגבול יהיה פתוח, במידה ולא אצטרך למצוא פתרון יצירתי לחזור על עקבותי.

מאחר ואני מתכנן להעביר את הלילות באוהל שלי החלטתי לשפר את הציוד שיש לי , את האוהל שקניתי זה ל 4 עונות עם שוליים לשלג, השק שינה למינוס 20, מזרון מתנפח קל בעובי 10 ס"מ. 

אופניים – ישנם 2 אופציות , אופני טורינג עם צמיד יותר רחב מ 40 שיש לי היום היות וצפוי רכיבה גם על שבילים שאינם אספלט או אפניים שיכוך מלא עם צמיג לא רחב במיוחד, כך רכבתי בנפאל בסובב אנאפורנה. ההיגיון שלי בינתיים זו האופציה השניה אבל ממש לא בטוח שאלך עליה, מלבט בינתיים.

2 תגובות

  1. מדליק אמיץ ומשימה שכדאי להכניס לרזומה. אני בקטנה יוצא עם חבר לאוסטריה לשבועים 700 קמ אורך וטיפוס מצטבר של 8,000 מטר.טורינג עם אוהל שק"ש ומזרון מתנםח . נישן בעיקר בקמפינגים. תהנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן